Select English language  Home • Spelen • Reizen  [ Afrika 2009 • Antarctica 2005 ] Laatst aangepast April 2010

Intro • 6 - 10 November • 10 - 11 November • 12 - 13 November • 14 - 15 November • 16 - 20 November • 21 - 22 November

6 - 7 November, 2005

De eerste foto is gemaakt in Puerto Madryn, de havenstad waarvandaan het schip vertrekt.

We zijn de dag ervoor (zo 6 nov) 's nachts aangekomen in Buenos Aires en daar zondagmiddag laat doorgevlogen naar Puerto Madryn (Google maps link).

We hebben daar overnacht en 's ochtends om 10.00 uur (ma 7 nov) gaan we naar het schip. Met de taxi, terwijl het schip in zicht ligt! De foto is vanaf de stoep vanaf het hotel genomen, het schip ligt helemaal aan het einde van de pier. De taxi doet er toch nog bijna 10 minuten over, bijna alle straten in Puerto Madryn zijn eenrichtingsverkeer en daarom moeten we een stuk omrijden.

We kunnen de pier nog niet op, eerst moeten we door een soort douane heen. Er wordt zelfs met een spiegel onder de auto gekeken, en we moeten wat tassen openmaken.

Als we bij het schip komen blijken we het tweede paar te zijn dat aangekomen is, er is al een Engels echtpaar. De rest van de groep is vanmorgen vroeg vertrokken uit Buenos Aires en komen uiteindelijk met een paar uur vertraging aan (met Aerolines Argentina....).

Het schip zelf heeft ook vertraging gehad en is de vorige avond aangekomen. Normaal zou alles al klaar moeten zijn voor de passagiers, maar dat is nog niet gelukt, er wordt gevraagd om nog even op de pier te wachten. Het is gelukkig mooi weer....

Als we vertrekken vanaf de pier zien we in de baai in de verte een Southern Right Whale, en ook in de verte een grote vlucht zwanen en flamingo's. Een leuk begin!

We zijn dan de komende dagen op zee, we hebben voornamelijk vogels gezien onderweg (ma/di/wo 7/8/9 nov).

10 November, 2005

Eenmaal aangekomen op de Falklands (do 10 nov) doen we daar een aantal landingen, zoals het zo mooi heet. Je kleedt je dan helemaal dicht ingepakt aan, en doet de rubberen laarzen aan. Met ongeveer 10 mensen in de Zodiac (Mark V voor de kenners, 40 pk motor) ga je dan aan land op een plek waar laag water is. Je komt uit de Zodiac altijd in het water waarna je naar de kant loopt.

Op deze dag doen we drie landingen (allemaal op New Island), van de eerste twee landingen hierbij de foto's. De eerste landing is om 5.00 uur, dat betekent om 4.30 uur opstaan (wel wat vroeg). De tweede is om 9.30 uur. We zien tijdens deze twee landingen drie verschillende soorten Pinguins en nog een aantal andere vogels. Het is droog weer en niet al te koud, net even boven 0 graden Celsius.

Het blijkt dat we een expeditie leider (Jonas Wikander) hebben die erg enthousiast is en het maximale probeert te halen uit de reis. En dat betekent dus ook vroeg op om zoveel mogelijk gebieden te bezoeken (veel landingen per dag).